(Sisuturundus) Hea juht: Koduleht on investeering. Järelmaks on normaalne.

"Veebilahendus (koduleht, epood jne) on investeering. See ei ole reklaam, mis korraks tuli ja kas märgati või mitte. See on vähemalt 3-5-aastane investeering, kui mitte pikem, ning SEDA turundatakse. Ometi tuleb see investeering tihti vaid turunduseelarvest, mitte investeeringute omast. Siin on ebakõla," kirjutab OKIA loovjuht Kaupo Kalda.

Veebileht on tihti esimene fassaad sinu äri ja kliendi vahel

Sinu veebileht on tihti kliendi esimene mulje ja kõik sinu konkurendid on tal vaid ühe klõpsu kaugusel. Hästi tehtud kodulehe või e-poe puhul on asjad tasakaalus ja see retsept on väga mahukas, alates ärieesmärkide püstitamisest, struktuurist ja fookustest, lõpetades tasemel disaini ja SEO-võimekusega. Kõik see taandub tegijate kompetentsidele, inimestele, koostööle, detailidele. Ma ei väida siin, et me oleksime hirmus kallid või kallimad kui teised, aga me pole ka säästubutiik, kes templiite vorbib ning eesmärkidele ei keskendu, hinnaklassis oleme teiste heade tegijatega samas liigas.

Sajad ettevõtted on meie armsad kliendid, aga mõned, eriti väiksemad, on ka kohtumisel tõdenud – meile väga meeldis teie nägemus, me tahaks, aga lihtsalt ei saa seda kulu endale täna veel lubada. Või ei soovita lihtsalt teha proportsionaalselt sellist kulutust ning tellitakse “nurga tagant” odavlahendus, mis halvemal juhul töötab hoopis ärile vastu. Mul on alati sellisel hetkel kahju. Siin on üheks lahenduseks järelmaks, millest juttu allpool. Odavlahendustega võrreldes võib meie hinnavahe kuu kohta olla vaid 50€.

Näiteks e-pood on vähemalt 10x odavam kui füüsiline pood, soodsam ka pidada

Uurisin, palju maksab ühe füüsilise kaupluse avamine kaubanduskeskuses – sain vastuseks ca 100 000+ €. See on investeering ärisse. Keskmine keeruliste erivajadusteta e-pood näiteks maksab täna turul suurusjärgus 8-10 000€ (suured mahukad projektid on muidugi erandid). See on umbes 10x soodsam ja püsikulud on oluliselt madalamad kui füüsilises, tihti vajades vaid üht inimest “köögipoolele”. Muidugi on siin oluline see, kuidas inimesed oma e-poodi saada, mis on juba turunduse ülesanne.

Kui üks ettevõte kunagi teadvustas endale, et e-pood on nende 9’s pood, võeti seda tollest hetkest kui investeeringut ja ka eelarvesse suhtuti hoopis teistmoodi. Enne seda käis kõik ümber turunduseelarve, kuhu see asi ei kippunud sobituma, sest sellel real peab kõik millegipärast võimalikult soodne olema.

Veebilahendus aitab lahendada mitut probleemi

See jutt ei käi vaid e-poe kohta vaid üldse kodulehtede/digilahenduste teemal. Ka korporatiivsema veebilahenduse rollid katavad mitmeid erinevaid eesmärke, näiteks:

  • mainekujundus ja bränding
  • ärikontaktid (eriti B2B)
  • teenuse või kauba otsene müük
  • koospartnerite leidmine
  • tulevaste töötajate leidmine, neile emotsiooni tekitamine

Seega lahendab see avalike suhete, turunduse, müügiosakonna, partnerite, personali ja tihti ka IT poole probleeme, mistõttu vaid turunduseelarvega veebilehe tegemine on üsna ülekohtune.

Veebilahendus on investeering. Miks mitte hajutada kulu järelmaksuga?

Ettevõtted ostavad laenu, liisingu või järelmaksuga autosid, arvutitehnikat, kontorimööblit, ehitavad/sisustavad poode, kontoreid, salonge, mida kõike, et oma ärisse investeerida. Ka koduleht on investeering vähemalt 3-5 aastaks (peale mida on reeglina vaja teha vähemalt kerge värskendus, nö sanitaarremont), seega võib see maksta ka näiteks 150€ kuus, mitte 5 000 või 8 000€ ühekordse kuluna.

Kas paremini toimiv koduleht toob su ärile näiteks 50 või 100€ kuus käivet juurde? Loomulikult toob, kui sa vähegi turundad seda.

OKIA sõlmis hiljuti lepingu LHV pangaga ning pakume ideena võimalust kvaliteetsesse veebilahendusse investeerida mugavamalt, kulu hajutada. Lihtne arvutus:

  • veebilahenduse eelarve on näiteks 5000€
  • võttes seda 4-aastase investeeringuna, tuleks  sama asi  150€/kuu

Mahukama veebilahenduse puhul näiteks

  • eelarve 8000€
  • kuukulu 243€

Aga vaadake ise LHV lehelt kalkulaatorist, seal on näha ka taotlusvorm. Protsess ise on lihtne ja kiire, võtab paar päeva.

Kokkuvõtteks

Ma kahtlen, kas kaasaegne perspektiivitundega ettevõte läheb poodi autot, mööblit või arvutustehnikat ostma peamiselt hinnaargumendiga. Veidi utreeritult: ostame kõige odavama läpaka, kärab küll! See poolmuidu saadud termatiinist diivan sobib meie klientide ooteruumi küll? Ei ole ju nii, eks. :)

Ikka peab olema balanss vajaduste ja eesmärkide, kvaliteedi, eelarvega. Seega kui võtad ka digilahendusi – kodulehte, e-poode – investeeringuna sellesse, et sellel oleks oma eesmärk investeering loomulikult tagasi teenida, mõtle sedapidi. Ning kui muidu hammas peale ei hakka või on mõistlik kulu hajutada – kasuta järelmaksu.

Lendame koos kõrgemalt, teeme paremat äri, OK?

info@okia.ee või kaupo@okia.ee on head kontaktid, kui soov midagi küsida või kohtuda. Aitäh.

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

JOTEL LTD is looking for a SALES MANAGER

Finesta Baltic OÜ

16. november 2018