(Sisuturundus) Cuba Films: reklaamide tootmine muutub aina rahvusvahelisemaks

Intervjuu produktsioonifirma Cuba Films asutaja ja režissööri Ingrid Elorantaga, kelle tööde hulka kuuluvad Mynthoni, Elion Zeni, Mon Amie, Farmi, Tele2 Eesti, Balbiino jpt reklaamid. "Oleme võtnud endale eesmärgiks külastada aastas minimaalselt viit loovfestivali, kust ammutada tänaseid ja homseid ideid. Eelmisel kuul käisime Berliinis, sel kuul Aasia suurimal reklaamifestivalil Dubai Lynx. Seejärel ootab meid Amsterdam, siis Cannes’i filmifestival Prantsusmaal, suvel Golden Hammer Lätis. Muuhulgas kuulume Eurobest 2015 žüriisse," rääkis Ingrid, kuidas Cuba Films vaimu värske hoiab.

Peale juuraõpinguid Eestis ja Itaalias alustas Ingrid Eloranta 2004. aastal tööd copywriterina produktsioonifirmas HeG Entertainment, mis tootis erinevaid muusikavideosid Media Record Italy artistidele nagu Ken Laszlo, Gigi D?gostino, Mario Piu jt. Eestisse naastes alustas Ingrid AD-na tööd reklaamiagentuuris Newton. Lisaks täiendas ta end Balti Filmi- ja Meediakoolis filmirežii alal ja töötas vabakutselise režissöörina produktsioonifirmas Nafta Films, samuti telesaadetes Pealtnägija, Poliitbänd, Stiilipäevik jt.

https://vimeo.com/110471994

 2010. aastal rajas Ingrid koos produtsent Tanel Pau ja Maie Rosmanniga produktsioonifirma Cuba Films, kus tegeleb nüüd eeskätt juhtimise ja müügigga, aga et rõõmu rohkem oleks, teeb aeg-ajalt südamelähedaste projektide korral ka režissööritööd.

Lisaks on Ingridil isiklik pereettevõte, mis on pühendunud Eesti veiniajaloo taaselustamisele ja viinamarjakasvatusele Muhumaal. „Hetkel on Muhu mullas 2100 viinamarjaistikut jõudsalt kasvamas. Pakume majutust, degusteerimisi ja elamustoitlustust,“ selgitab Ingrid. Eelmisel aastal avati seal Eesti esimese veiniturismitalu Luscher & Matiesen Muhu Veinitalu.


Milliseid teenuseid Cuba Filmsi pakub?

Video- ja teleproduktsiooni. Eesti suurimat castingu andmebaasi Estonian Casting, mis on otsingumootoriga 5 keeles, ja Eesti suurimat ning ainukest filmilokatsioonide andmebaasi Estonian Locations, samuti otsingumootoriga 5 keeles.


Kellele teie teenus täpsemalt suunatud on?

Igapäevaselt on Eestis meie klientideks ja partneriteks reklaamiagentuurid. Hea tava kohaselt agentuuri klient otse meie poole ei pöördu, kampaania tervikidee tuleb läbi agentuuri.

Rahvusvaheliselt pakume  produktsiooniteenust, st organiseerime filmivõtted ja korraldame filmi tootmise tehnilise kordamineku. Teeme töid ka teistele produktsioonifirmadele. Meie suund on töötada enam rahvusvahelistele reklaamiagentuuridega, pakkudes neile terviklikku produktsiooni.


Kui palju teete töid Eestisse, kui palju välismaale?

Hetkel on meil eesti- ja välismaiste klientide suhe 70/30.


Kes peale sinu veel Cuba Filmsi tiimi kuuluvad?

Tanel Pau – meie finantsjuht ja produtsent, kaasasutaja. Majandustaustaga inimene, kes on toonud Cubasse süsteemse projektijuhtimise ja täpsuse kliendisuhetes.

Margit Sauk – produsent. Õppinud filmindust Aalto Ülikoolis Helsinkis. Juhib meie rahvusvaheliste projektide produktsiooniteenust.

Nele Aunap – estoniancasting.com Casting Manager, pakkudes castingu teenust suuremale osale Eesti produktsioonifirmadest ja reklaamiagentuuridest.

Kenneth Bärlin – kostüümikunstnik ja stilist. Endine Ivo Nikkolo brändi peastilist ja suure rahvusvahelise kogemusega reklaam- ja muusikavideo kostüümikunstnik.

Lisaks teeb Cuba Films koostööd erinevate rahvusvaheliste režissööridega nagu Philip Haucke (Saksamaa), Andres Kõpper ja Arun Tamm (Eesti), Tanel Toom (Eesti/UK), Heidi Linden (Soome), operaatoritega Christoph Hagen (Saksamaa), Luis de Maia (Hispaania), Jevgeni Bõstrov (Eesti), Heikko Sikka (Eesti) jt.

Oleme kogunud enda ümber laiema silmaringiga rahvusvahelise taustaga inimesed, kes end igapäevaselt arendavad ning suudavad pakkuda täiesti fantastilisi lahendusi.


Kuidas see arendamine välja näeb?

Oleme võtnud endale eesmärgiks külastada aastas minimaalselt viit loovfestivali, kust saab ammutada tänaseid ja homseid ideid. Arenemisest on saanud meie eesmärk ja soovime, et agentuurid tunnetaksid meie loovat energiat.

Festivalidel käimine arendab väga palju. Pole mõtet lihtsalt režiialast filmindust õppida, kindlasse raamistikku mutreid kruvida ja kõikumatuid alustalasid püstitada, sest reklaamide tegemine on täiesti omaette nišš - iga töö tähendab uut väljakutset, millele on vaja loovalt läheneda. Möödapääsmatu ja hädavajalik on hoida end kursis maailmas toimuvaga.

Lisaks festivalidele külastame pidavalt teiste riikide agentuure ja loome sidemeid produktsioonifirmadega, uurides, kuidas nende turul filmiklippide ja reklaamide tootmine käib, millised on suunad ning kuidas toetavalt koostööd teha. See annab meile julguse teha asju teise nurga alt ning piirivabamalt. Meie jaoks ei ole küsimuseks, kus filmida, sest kui on lai suhtlusvõrgustik ja toimiv network, pole vahet, kas filmida Eestis, Soomes või Kuubal.


Millistel festivalidel tänavu osalete?

Eelmisel kuul käisime Berliinis, sel kuul Aasia suurimal reklaamifestivalil Dubai Lynx. Seejärel ootab meid Amsterdam, siis Cannes’i filmifestival Prantsusmaal, suvel Golden Hammer Lätis. Muuhulgas kuulume Eurobest 2015 žüriisse.

Enamikel festivalidel tekib küsimus: miks ei ole siin eestlasi? Euroopa turu festivalidel on olulisemad Eesti reklaamiagentuurid muidugi kenasti esindatud ning aktiivsed suhtlejad, kuid pean tõdema, et mujal toimuvatel reklaami- ja filmifestivalidel käiakse väga vähe ning Euroopast väljaspool ei kohta Eesti firmasid pea üldse.

Meie jaoks on aga sealt saadav informatsioon oluline ning kui suudame kogetu ja õpitu oma tööga edasi anda, on see meie jaoks suurepärane viis olla reklaamiagentuuridele produktsioonivallas käepikenduseks.


Millised on tänased trendid reklaamiturul?

Reklaamid ja trendid muutuvad koos inimestega ning vastavalt sellele, mis parasjagu paremini töötab. Hetkel on trendiks vabanemine: igas valdkonnas võidutsevad ühekorraga nii lipsud kui ka tossud.

Täna stimuleerib tehnoloogia loovlahendusi ning nõuab turundust reaalajas. Produktsioonimeeskond peab muutuma funktsionaalsemaks, et suuta reageerida kiiretele ja paindlikele lahendustele.

Töötame sellise omamoodi ämblikuvõrgu loomise nimel, laiendades pidevalt oma meeskonda, kaasates režissööre, produtsente ja operaatoreid erinevest riikidest. Väga levinud on viimasel ajal produktsiooniagentuuri pop-up’id.


Mida kujutab endast produktsiooniagentuuri pop-up?

See on töötamine ühe kliendi jaoks 48 tundi tema kontoris, andes ühe „lühiprojekti“ jaoks endast kõik, luues talle omalt poolt täielik kontseptsioon. Väga lahe  trend! Kui muidu on tavapäraselt ühes meeskonnas üks operaator ja üks režissöör jne, siis pop-up loovmeeskonnas võib olla näiteks 10-15 liiget, kes tulevad kliendi juurde, teevad seal 48 tundi peatumatut tööd ning lahkuvad, jättes endast tugeva jälje ehk lahenduse, millega saab klient/agentuur iseseisvalt edasi minna ja tegevusplaani sisestada. 

Kuna pop-up on rahvusvaheline ja igal liikmel on oma kultuuriline taust, toob see projektidesse palju uusi tuuli ja värskust. Oma põhimeeskonda võib ju motiveerida, kuid pidevalt ninapidi koos olles jäädakse ikkagi kuhugi raamidesse kinni. Iga töö peaks olema motiveeriv, stimuleeriv, vaimselt erutav väljakutse nii turundusjuhile, reklaamiagentuurile, meediaagentuurile, produktsioonifirmale kui ka teistele liinile astujatele. Muudame töö mängulisemaks, anname tootele elu!


Kas ja mis võiks Eesti reklaamiturul muutuda?

Meie püüame murda tendentsi, et produktsioon kaasatakse siis, kui klient on „kodus“ ja idee maha müüdud. See tähendab, et reklaamiagentuur võtab kogu riski enda peale, tahtes mitte kaasata kõrvallülisid, juhul kui projekt käiku ei lähe. Usume, et pigem peaksime rõhuma koostööle ja partnerlusele, see tähendab võitlema ühiselt suurema ja parema loovlahenduse nimel. 

Projekt ei läinud käiku? Siis pakitakse failid kokku ja alustatakse uuesti. Nii see käib! Projekti ettevalmistus ongi as painful as possible (nii valulik kui võimalik), sest kui lõpuks jõuab kätte võttepäev, teavad kõik, mida nad tegema peavad ning seda protsessi naudivad siis nii meeskond kui ka klient. Kui kodutöö on laitmatult tehtud, ei jää võtetest halba maitset suhu ning on teada, et lõpptulemus tuleb töö vääriline. Võttepäev saab olema fun. Kuidas muidu motiveerida loovmeeskonda, kui töö on pillerkaar?

Vahel on nii kahju, kui näen liiga hilja, kui lennukas oleks idee ja teostus saanud olla. Seetõttu palume, et meid kaasataks juba läbirääkimistel, et saaksime vaheetappides pead kokku panna.

Cuba Films pakub kõrgel tasemel ja rahvusvahelisel tasandil produktsiooniteenust nii filmidele, reklaamfilmidele, teleseriaalidele, muusikavideotele kui ka brändingule. Cuba Filmsi toodetud on muuhulgas näiteks Tele2 reklaamid Jan Uuspõllu ja Evelin Võigemastiga, Saku õllereklaamid, Domus Kinnisvara, K-Rauta tapeedireklaami ja Farmi kohukeste ning Mynthoni reklaamid.

Cuba Films viimased tööd:

https://vimeo.com/110471994

https://vimeo.com/110471994

https://vimeo.com/110471994

https://vimeo.com/110471994

https://vimeo.com/110471994

Lisaks avas Cuba Films käesoleval aastal teleproduktsiooniga tegeleva ettevõtte Televisico OÜ, mille esimene toodang läheb järgnevatel päevadel eetrisse - uus Eesti draamasari „Restart“, mille režissöörid on Andres Kõpper ja Arun Tamm.

https://vimeo.com/110471994

Huvi korral võta ühendust:

Ingrid Eloranta
Cuba Films OÜ Director / Partner
+372 5363 6574
ingrid@cuba.ee 
www.cuba.ee 
www.facebook.com/cubafilms 
www.estoniancasting.com 
www.estonianlocations.com

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

BB Finance Group otsib oma meeskonda turundusjuhti

Arista Executive Search

19. juuli 2018

BAUHOF otsib TURUNDUSANALÜÜTIKUT

Bauhof Group AS

26. juuli 2018