(Sisuturundus) Jõulukuul kõlab kaupluste siseraadiotes Liis Lemsalu valitud muusika

Detsembris mängib enam kui 350 kaubanduskohas üle Eesti laulja Liis Lemsalu valitud taustamuusika. Artist Siseraadiodte muusikajuht Dali Kask soovitab kauplustel võtta muusikavalikul arvesse ka müüjate soove, sest nemad peavad selles keskkonnas pikki tunde tööd tegema. Artist Siseraadiod ei „piina“ detsembris kaubanduskeskustes inimesi pideva jõulumuusikaga - selle põhirõhk on ikka jõulunädalal ning muul ajal kuuleb ka muud veidi rahulikumat muusikat.

„Tunnen jõulumuusikaga väga suurt sidet ja mulle meeldib aasta viimasel kuul jõululaule kuulata, sest see loob uskumatult pehme atmosfääri. Kui muusika võimuses on inimesi kuhugi viia ja tuua ning tekitada häid ja ka halbu emotsioone, siis jõulude ajal on see mõju kõige tugevam – õnneks minu puhul heade tunnete tekitamisel,“ kirjeldab Liis Lemsalu.

Ta meenutab, kuidas kunagi perega Norras elades alati jõulude ajal autoga Eesti poole sõites jõuluplaate kuulatud sai. „Mu vanemad olid neid ostnud terve portsu ja just sellist vanemat muusikat nagu Frank Sinatra ja Louis Armstrong. Neile armsatele mälestustelele tuginedes tekkis ka minu seekordne valik,“ ütles Liis Lemsalu. Kuna Liisi lapsepõlves oli ülekaalus välismaise muusika kuulamine, on see nii ka tema tänastes valikutes.

Uued lemmiklaulud jõuavad lauljatarini sageli läbi sõprade. „Meil on sõpradega sama muusikakõrv ning tihti saadame üksteisele linke, et kõik saaksid uutest avastustest osa. Abiks on olnud ka mobiilirakendus Soundhound, tänu millele saab ülilihtsalt kasvõi poes tuvastada mängiva muusikapala esitaja ning laulu nime. „Tehnika on ikka meie elu tänapäeval väga lihtsaks teinud!“ rõõmustab Liis.

Liis Lemsalu ei karda end väljendada, kui talle mõni laul muljelt avaldab - hiljuti leidis ta end oma kodupoes puusa nõksutamas ja kaupluse siseraadiost tulevale muusikale kaasa ümisemas. Küll aga ei meeldi talle poodides liiga kõva „tümakat“ ega väsitavalt kriiskavat esitust kuulata, sest igale muusikale on siiski oma koht.

Jõulukuul sisseoste sooritades saate Liisi valikul kuulda näiteks laule The Jackson 5 „I saw Mommy kissing Santa Claus“, Orelipoiss „See alles jääb“ ning The Temptations „Give Love On Christmas Day“.

Kaubanduskeskuse muusikavalikul tuleb mõelda ka töötajatele

Kaubanduskeskuste ja poodide muusikavalikul ei tohi mõelda kitsalt kliendile, vaid ka inimestele, kes selles keskkonnas pikki tunde peavad tööd tegema, rõhutab Artist Siseraadiod OÜ muusikajuht Dali Kask.

„Ühest küljest on tore, kui mõne kaupluse juurde sobib vali rokkmuusika või et jõulude ajal lastakse muusikat vaid spetsiaalselt jõulu-plaadilt. Aga see valik peab olema ka töötajate seisukohast sobilik ning päev otsa ühte plaati algusest lõpuni ikka ja jälle kuulata ei ole kindlasti kõigile vastuvõetav,“ räägib Dali Kask ja lisab, et õnneks on lahenduseks mitmeid võimalusi.

Esiteks võiks muusikavalikul võtta arvesse ja müüjate ning saaliteenindajate soove, teiseks saab probleemid lahendada tehniliselt: kassade ning lettide kohale ei panda kõlareid, mis takistaks klientidel ja teenindajatel omavahel normaalsel häälel suhelda. Niikuinii teevad surisevad külmletid ning soojendavad ahjud helisid. Innovaatiliseks ning heaks lahenduseks on kohtkõlarid, mille abil saab muusikavoo suunata teatud kohta, näiteks mõne tootegrupi juurde. See on turunduslikult efektiivne, sest mida meie kõrv kuuleb, see tähelepanu äratab.

„Muusika kinnistab traditsioone. Enamik mäletavad, mis muusika saatel nad abiellusid ja suuremaid tähtpäevi tähistasid. Kaunis muusika toetab meie mälu ning leian, et keegi ei peaks hirmu tundma ega häbenema, kui jõuluõhtul ilusaid jõululaule kuuleb, sest nii on see olnud aastatuhandeid. See on ühe kena traditsiooni jätkumine, mis toob talveõhtutele juurde helgust ja teistsugust meeleolu kui argipäevadel,“ räägib Dali Kask.

Ta lisab, et ka Artist Siseraadiod ei „piina“ kaubanduskeskustes inimesi detsembris pideva jõulumuusikaga, vaid nende põhirõhk on ikka jõulunädalal ning muul ajal kuuleb lihtsalt veidi rahulikumat ning võib-olla ka harjumuspärasest teistmoodi aranžeeringus jõulumuusikat.

Kaubanduskeskuste ja supermarketite siseraadiote operaator Artist Siseraadiod OÜ aastaid teinud koostööd Eesti muusikute ja lauljatega, kes on koostanud keskuste ja poodide siseraadiotes tähtpäevadel kõlavaid muusikaprogramme. Näiteks on kaasa löönud Birgit Õigemeel, Ott Lepland, Ivo Linna, Hendrik Sal-Saller, Getter Jaani, Maarja-Liis Ilus, Marko Matvere, Kaire Vilgats, Gerli Padar ja teised.

Artist Siseraadiod OÜ on Eesti suurim siseraadio- ja audiobrändingu teenuseid pakkuv ettevõte, mis tegeleb heliidentiteedi loomisega, taustmuusika kontseptsioonide ja muusikavalikute koostamisega, heli- ja evakuatsioonisüsteemide projekteerimise ja ehitusega, reklaamklippide tootmisega ning reklaami vahendusega kaubanduskeskuste ja –kettide siseraadiotesse.

Liis Lemsalu  ja Artist Siseraadiod OÜ soovivad kõigile ilusat saabuvat jõuluaega!

www.artist.ee

 

 

 

Artikli avaldamist toetas: Artist Siseraadiod OÜ

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

BAUHOF otsib TURUNDUSANALÜÜTIKUT

Bauhof Group AS

26. juuli 2018