(Sisuturundus) PublicTV: Eesti reklaamitarbija on väga nõudlik

Eesti tarbijad on reklaamide osas väga nõudlikud ega jäta oma arvamust enda teada, tõdeb ühistranspordi digitaalse info-, meelelahutus- ja reklaamikanali PublicTV värske tegevjuht Teet Rehepapp.

Pikaajalist töökogemust erinevates meediaagentuurides omav Teet Rehepapp nendib, et reklaamitarbijate nõudlikkus kasvab aasta-aastalt ning aktiivset tagasisidet antakse nii trüki-, tele-, väli- kui ka raadioreklaamidele. „Eesti inimesi ei jäta külmaks, mis nende ümber toimub,“ sõnab mees, kelle juhtimisel jõuavad ettevõtete ja organisatsioonide reklaamid ning omavalitsuste teated läbi 200 ühistransporti paigaldatud ekraani 2,7 miljoni kontaktini kuus.

„Pakkudes reklaami ja infot ühistranspordis, kus sõidavad ühekorraga lapsed, täiskasvanud ja vanemad inimesed, on tagasiside kiire tulema. Põhjusi selleks võib olla erinevaid: kellele ei meeldi ravimi- või ööklubireklaam, kelle meelest näidatakse multifilme liiga pikalt, nii et lapsed unustavad õiges peatuses maha minna. Oleme võtnud eesmärgiks tarbijatele vastu tulla ja erinevalt teistest meediakanalistest on võimalik seda koheselt reaalajas internetipõhiselt teha. Me ei soovi inimestega võidelda ja vaielda, vaid pakkuda kvaliteetset teenust,“ jagab Rehepapp oma kogemusi.

PublicTV pakub ainsana Eesti ühistranspordis GPS-süsteemil põhinevat asukohapõhist reklaamiedastust, mis võimaldab läbi viia positsioneeritud kampaaniat vajalikus piirkonnas ja sobival ajal. Lisaks edastatakse bussidesse paigaldatud ekraanidel omavalitsuste ja bussifirmade teateid, infot toimuvate ürituste kohta, ilmateadet, uudiseid, tarbijamänge ning meelelahutust muusikavideode ja multifilmide näol. Kanal on eetris 365 päeva aastas 20 tundi ööpäevas.

„Ajal, mis televisioonis turundamine muutub keerukamaks, sest vaatajate arv kanali kohta väheneb iga aastaga, pakume meie võimalust tarbijateni jõudmiseks aina suureneva sihtrühmaga ühistranspordis. Ühistranspordivõrgu arendus ja populariseerimine käib pidevalt ning seega on ühistransporti turunduskanalina kasutada mõistlik ja tasuv,“ nendib Rehepapp, märkides, et lisaks innovaatilisusele, paindlikkusele ja operatiivsusele on tegemist suurepärase võimalusega: kui tavaliselt ei kipu inimesed reklaame vaatama, siis bussis ei saa reklaami eest ära joosta ega vales peatuses maha minna.

Et reklaam ühistranspordis sõitjatele tüütavaks ei muutuks, on PublicTV ekraanidel näidatavad blokid nii üles ehitanud, et reklaam vaheldub uudiste ja meelelahutusega. Lisaks puudub salvestistel heli, sest ka see võib reisijaid ja juhti häirida.

Rehepapp toonitab, et PublicTV puhul pole tegemist lihtsalt reklaamikanali, vaid lahenduste pakkujaga, sest lisaks reklaamivahendamisele on võimalik neilt tellida nii lihtsamate kui ka keerukamate videoklippide tootmist. Samu klippe saab soovi korral hiljem ringhäälingus kasutada ning ka vastupidi – kui ettevõte soovib telereklaami avaldada ühissõidukite ekraanil, saab videole lisada nii eesti- kui ka venekeelsed subtiitrid.

Digitaalne ühistranspordi välimeedia on kogu maailmas tõusev trend

TNS Emor uuringu kohaselt on Tallinna ja Harjumaa elanike seas aktiivseid iganädalasi  ühissõidukikasutajaid 437 905 ning pooled sõitjatest kasutavad mitut ühistranspordivahendit päevas. Keskmine kogu sõidu pikkus on 30 minutit. „Need arvud näitavad, kui paljude kontaktideni päevas on meil võimalik jõuda,“ sõnab Rehepapp. „Lisaplussideks on see, et sihtgrupil on aega tutvuda reklaamisõnumiga ilma kõrvaliste segajateta ning reklaam jõuab demograafiliselt väga mitmekesise sihtrühmani.“

Ühistranspordi ekraanidele jõuavad teated üles maksimaalselt tunni jooksul. Lisaks paikapandud programmile on sealt võimalik saada infot ummikute ja liikluse ümbersuunamise kohta, otsida kadunud inimesi ja loomi, avaldada armastusavaldusi ja avaldada sotsiaalprojektide teavet.

„Kasvav trend on täna tööpakkumiste avaldamine, sest aina enam suure või ajutise tööjõuvajadusega ettevõtteid on töötajate leidmisega hädas. Läbi meie jõutakse ka selliste inimesteni, kes traditsiooniliselt tööd ei otsi ega töövahendusportaalides ei käi,“ räägib Rehepapp.

Vaatamata sellele, et Eestis  on ühistranspordi digitaalne meediakanal tuntud ja populaarne, ei ole see välismaal  sugugi nii levinud. „Mitmetes riikides on küll ühistranspordis ekraanid, kuid infoedastamine seal käib mälupulga abil. Meie kasutame juba aastast 2011 mobiilset internetti, mis on muutnud meie tegevuse kiireks, operatiivseks ning sõltumatuks busside graafikutest ja muudest aspektidest,“ ütleb Rehepapp.

Eestis kasutatav tehnoloogia on pälvinud aga tähelepanu ka mujal maailmas ning täna eksporditakse tehnoloogiapioneeridena oma süsteeme ja tarkvara näiteks Lätti ning Venemaale. Ühistranspordi digikanalite osakaal kasvab lähiaastatel kindlasti ja seda esiteks tänu juba nimetatud suurele tarbijaskonnale ning teiseks on tegemist ühel ajal nii siseruumis ning liikluses asuva reklaamikandjaga, mis haarab tähelepanu, olemata seejuures ohtik inimesele varale ja elule nagu liikuvad pildid tänavatel.

Videokonkurss meie talentide leidmiseks

Lisaks soovile toota kvaliteetset pilti ning pakkuda Eesti inimestele meelelahutust, on PublicTV võtnud oma südameasjaks anda noorele talentidele võimalus oma ande avalikustamiseks. Selleks korraldatakse tänavu kolmandat korda paroodiareklaami videokonkurss, kus noored saavad esitleda oma stsenaariumi järgi enda valitud näitlejatega naljareklaami, mis peab olema lõbus ja samas eetiline.

Konkurss saab alguse 1. detsembril 2014 ning lõppeb järgmise aasta veebruari keskel. Osalema on oodatud kõik humoristid, „sahtlisse“ filmivad videohuvilised ning kõik teised, kes filmi- ja videomaailma vastu huvi tunnevad.

„Anname sellega talentidele võimaluse oma osavust näidata ja kujutlusvõimet rakendada. Eelmised kaks konkurssi olid muide väga menukad ning edukad: üks eelmise aasta silmapaistvatest konkursil osalejatest töötab meie juures, teine aga korraldab tänavust konkurssi. Nii et kasu konkursil osalemisest võib olla käega katsutav ning kõik on oodatud!“ kutsub Rehepapp.

www.publictv.ee

 

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused