(Sisuturundus) Mess kui turundusvahend muutub Eesti firmade seas aina populaarsemaks

"Aasta-aastalt hoogustub Eesti firmade messidel osalemine ning aina enam näevad ettevõtted messe parima võimalusena kohtuda ja tutvuda klientidega ning saada tagasisidet oma toodete ja teenuste kohta," räägib 15 aastat messikorraldusega tegelenud Taveco Disaini turundusjuht Tiiu Hinnov.

„Messide madalseis on möödas ning viimastel aastatel on hakatud messidel osalemist ja nende korraldamist taas väärtustuma. Messid ei ole küll Eesti firmade hulgas kõige populaarsem turunduskanal, kuid kes korra osaleb, see enamasti ka truuks jääb,“ ütleb Taveco Disaini turundusjuht Tiiu Hinnov, kes on saanud igalt uuelt messiosalejalt alati positiivset tagasisidet, kuidas nende äri sai messi abil tõuke ning tõi uusi kontakte.

Ta lisab, et veidi teeb murelikuks nende firmajuhtide arvamus, kes mõtlevad, et kui on olemas koduleht ja lehekülg sotsiaalmeedias, pole rohkemat turunduseks tarviski. „Kahjuks ei mõisteta, kui palju võib anda näost-näkku suhtlemine ning mil määral aitab äri edukusele kaasa kolm messipäeva potentsiaalsete klientide ja partneritega suhtlemist ning vahetut tagasiside saamist. Kõike ei saa paraku teha virtuaalselt!“

Mess annab potentsiaalsele kliendile võimaluse süveneda, küsimusi esitada ning oma (tulevast) koostööpartnerit tundma õppida. Nii nagu ei kao ära paberraamatud, ei kao ära ka inimestevahelist otsest suhtlust võimaldav keskkond messide näol.

Mess ei ole turg!

Taveco Disaini vanim ja tuntuim messiprojekt on juba 12 aastat sügiseti Rocca al Mare suurhallis toimuv peremess Laps ja Pere. Kolmas kord toimub veebruaris Kodumess, millega on soov kõnetada inimesi, kes on huvitatud oma kodus midagi oma käega looma ja tegema.  Üle 10 aasta on koostöös Eesti Linnade Liidu ja Eesti Maaomavalitsuste Liiduga korraldatud Linnade ja valdade päevi ning sotsiaalprojektina toimub igal aastal Terve Elu Kompass, mis on suunatud lastega tegelevatele inimestele.

Hinnov märgib, et aasta-aastalt meeldivad inimestele aina enam suunatud üritused ja nad ei soovi osaleda laiatarbesündmustel. „Erialaselt suunatud mess on väga tõhus infokanal, sest kogu teavet on võimalik saada kompaktselt ühest kohast. See annab tervikpildi edasisteks tegevusteks ja otsusteks,“ räägib ta ja lisab, et sageli kiputakse messe segamini ajama laadaga: „Need, kes teevad reklaami ka mujal kanalites, mõistavad, et hea maine saavutamiseks on vaja end rohkemaga reklaamida kui odavate hindadega. Mess on siiski info- ja kontaktide loomiseks ehk turunduseks, laat toodete müümiseks. Meie püüame oma messidel hoida neid kahte osa eraldi – messistendide juures turgu ei toimu, aga eraldatud alal saab ka müügitegevust korraldada.“

Lisaks messide ja konverentside korraldamisele pakub Taveco Disain messistendide kujundamise ja montaaži-, demontaaži- ning elektritööde teostamise teenust nii Eestis kui ka väljaspool ning esindab Euroopa ühe suurema mobiilsete esitlussüsteemide tootja Expo Product Service innovaatilisi mobiilseid messi- ja konverentsitarvikuid. Selle ettevõtte bännerite, reklaamseinade, infolettide ja ajakirjaaluste eripäraks on isikupärane ja pilkuhaarav disain ning mugavus: kõik esitlustarvikud ja -süsteemid on kokkupandavad väikesemõõdulistesse kergetesse transportpakenditesse.

Oma messil osalemise kogemustest rääkides toobki Hinnov näite mobiilsete messitarvikute tutvustamisel: „Saime esimesel messil vaid ühe kliendi! Seda tundus vähe, kuid kuna tegemist oli tuntud ettevõttega, äratas tema valik teistes usaldust ning tänu sellele jõudsime üldse nii kaugele, et teostame stendidisaini ja ehitust nii Eestis kui ka väljaspool ning meil on olemas vajalik oskusteave ja kogemused aitamaks kõiki, kellel on idee seminari, messi või konverentsi korraldamiseks, kuid kellel puudub meeskond. Tulge julgelt, räägime mõtte läbi ning saame kindlasti aidata.“

Taveco Disain alustas tegevust 1999. aastal. Ettevõte pakub ja paigaldab messikonstruktsioone, -tarvikuid ning -mööblit, disainib ja ehitab erikujundusega messistende, väiksemaid messe ja näitusi ning postrialuseid seminaridele.

Tutvu unikaalsete lahendustega Taveco Disaini kodulehel!

Palju häid nõuandeid leiad e-käsiraamatust Messi ABC.

Kohtumiseni 15. -  16. novembril 2014 Rocca al Mare Suurhallis peremessil Laps ja Pere!

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused