(Sisuturundus) Estonian Airi lennukist saab teha lendava Red Bulli

Estonian Airi lennukite sise- ja välispindadele saab nüüd reklaami osta. Kas Estonian Airi lennukitelt kaob sini-valge sümboolika? Kui palju see võimalus maksab? Lähemalt räägib alternatiivmeedia agentuuri Cream tegevdirektor Madis Kubu.

Septembris alustab Cream koostööd Estonian Airiga lennukite sise- ning välispindade pakkumiseks reklaamiklientidele. Kas Estonian Airi lennukitelt kaob sini-valge sümboolika?

Enamus lennukipargist jääb siiski sinivalgeks. Lennukis saab nüüd brändida istmelaudu, jagada reklaammaterjale, tootenäidiseid või isegi teha kogu lennukist lendav reklaamikandja ehk kleepida üle kogu lennuki kere.

Suunad, kuhu selline reklaamlennuk lendab, saab Estonian Airiga kokku leppida. Lennuki saab värvida üleni näiteks Duracelli patarei või Snickersi šokolaadi sarnaseks.


Kui palju see võimalus maksab?

Aastaks bränditud lennuk maksab 150 000 €. Kujundus tuleb eelnevalt Estonian Airiga kooskõlastada.


Kust selline idee tuli?

Idee tuli Estonian Airilt. Meie aitame kliendil loovlahenduse leida. Estonian Airi esimesed lennukikere sõnumid sündisid juba aastal 2010. Muuseas, Finnair on samuti oma lennukeid koostöös Marimekko ja Angry Birdsiga brändinud.


Mida uut Cream veel turundajatele pakub?

Juuli keskpaigas paigaldasime Kristiine, Rocca al Mare ja Magistrali keskustesse Eestis uudsed suureformaadilised digiekraanid. Tegu on portreeformaadis 65-tolliste digiekraanidega, mis on paigutatud keskustes parima nähtavusega asukohtadesse nii, et ekraanid asetsevad inimese silmade kõrgusel.

Septembris alustame koostööd Viru Keskusega, kus haldame kõiki keskuses olevaid reklaampindu, sh siseraadio ning keskusesse tulevad uued portreeformaadiga digiekraanid.


Miks teha reklaami kaubanduskeskuses?

Suurimaks eeliseks on asjaolu, et kaubanduskeskuses sünnib konkreetse toote või teenuse ostuotsus. Kaubanduskeskustes tasub reklaami teha, sest see on suunatud otseselt tarbimismeeleolus olevale inimesele.


Kuidas mõõta kaubanduskeskuses tehtava reklaami tulemuslikkust?

Kui reklaamijaks on kaubanduskeskuse rentnik, siis on parimaks mõõdikuks tema poe külastuse kasv ja seeläbi müügikasv. Kui reklaamijaks on väljastpoolt maja olev klient, siis täna saame prognoosida vastavalt keskuse külastusele ja konkreetsest kohast möödujate arvule tema väljapaneku märgatavuse. Samuti soovitame klientidele erinevate meediakandjate puhul lahendusi, mis suurendavad call-to-action tegevust.

Nende prognooside ja kliendi tagasiside põhjal saame täna kõige reaalsema tulemuse ROI arvutamisel. Hea näide on automüüjad, kes täna on vaatamata konkurentide autode paiknemisele kaubanduskeskustes suurendanud oma kohalolu ning avaldanud soovi lisaks autole panna statsionaarselt auto kõrvale ka müügiesindaja. Järelikult on ROI nende jaoks väga kõrge.

Mis puudutab digiekraane, siis juba lähiajal paigaldame ekraanidele silmajälgimise (eye-tracking) seadmed, millega saame mõõta iga mööduja tähelepanu esitletud reklaamidele. 


Cream on ambient meedia agentuur. Mis on ambient meedia?

Pean ambient-meedia valdkonna alla kuuluvaks kõiki meediavorme, mida ei saa otseseselt liigitada digitaal-, raadio-, tele-, trüki-, ja välimeedia alla. Hea ambient-lahendus kasutab kõikide meediavormide parimaid külgi ning annab efekti koostoimes ruumiga, kuhu konkreetne lahendus on loodud. Olgu selleks ruumiks siis kaubanduskeskuse aatrium, jaekaupluse riiul, spordiklubi lagi, hotell, linnapark vms asukoht. Ambient-reklaam asub kohtades, kust inimene tavapäraselt reklaami ei oota ning see annab hästi teostatud ambient-reklaamile suure mõjuvuse.


Kus te peale kaubanduskeskuste veel olete kampaaniaid läbi viinud?

Creami peamiseks valdkonnaks on küll kaubanduskeskuste meedialahendused, aga kindlasti ei ole meie poolt pakutadavad teenused piiritletud üksnes kaubanduskeskustega. Cream on aidanud läbi viia kampaaniaid, mis on toimunud spordiklubides, ärihoonetes, hotellides, jaekettides, sadamates, linnaruumis jne.


Mis on Creami eelised?

Creami eelis on see, et me ei ole keskendunud ühe kindla meedialahenduse müügile, vaid ka meediaplaneerimisele. Meedialahenduse väljatöötamisel vaatleme tervikut ja pakume kliendile lahenduse, mis aitaks tal oma toodet kõige paremini müüa.

Suudame olla kampaanialahenduste väljapakkumisel objektiivsemad ja kliendi huve rohkem arvestavad kui need, kes on näiteks keskendunud üksnes ühe kindla lahenduse pakkumisele.

Creami eesmärgiks on olnud ambient-meedia valdkonna läbipaistvuse ja usaldusväärsuse kasvatamine läbi keskuse pindade põhjaliku kaardistamise, süstematiseerimise ja hinnastamise. Cream tuli 2011. aastal esimese agentuurina Eestis välja kaubanduskeskuste meediapindade avalike hinnakirjadega, mis ei tee hinnastamisel vahet, kas kliendiks on suur rahvusvaheline ettevõte või väike kohalik tegija.

Lisainfo: cream.ee 

Cream on alternatiivmeedia agentuur, mis haldab eksklusiivselt Rocca al Mare, Kristiine, Magistrali, Järve, Mustika, Sikupilli ja Viimsi keskuste ning Lasnamäe ja Norde Centrumite reklaampindu ning Rocca al Mares, Kristiines, Magistralis ka siseraadioid ja LED-ekraane.

Alates 1. septembrist hakkab Cream opereerima ka Viru Keskuse kõiki meediapindu ning seni Eestis laialdaselt kasutamata lahendusena Estonian Airi lennukite sise- ja välispindu. Suvel tuli Cream Roccas, Kristiines ja Magistralis turule Eestis uuendusliku digiekraanide lahendusega.

 

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused