(Sisuturundus) Redwall: veebileht peaks olema responsive

„Veebileht peaks olema disainitud responsive lahendusena. Meie ei näe responsive lahendust lisateenusena ja pakume seda tavalahenduste osana,“ räägib Tartus asuva digiagentuuri Redwall arendusjuht Karen Burns. Karen on elanud nii Aafrikas kui Araabias ja töötanud varasemalt Hollywoodi filmide produktsioonimeeskondades ("Kiired ja vihased 7", "Star Wars"). Nüüd kasutab Karen neid kontakte, et Redwalli maailmale lähemale viia. Loe intervjuud!

Mis on Redwall?

Redwall  on Tartus paiknev digiagentuur, mis toodab kauneid ja funktsionaalseid veebilehti, disainib trükiseid, loob mobiili- ja veebiäppe, CMS süsteeme. Pakume abi ning nõustamist internetiturunduses. Meie eripäraks on tugev kunstiline lähenemine disainis ja kujunduslahendustes.

Teeme disaineritega koostööd ka rahvusvaheliselt. Oleme klientidele pikaajalised partnerid, näiteks Põhjamaade Ministrite Nõukogu Eesti esindus on meie klient olnud juba üle 10 aasta. Redwalli tegijate poolt on loodud ka hulk veebilehti peaministritele ning e-riigi portaalide kujundused. Samuti oleme teinud palju kinnisvaraveebe - neis oleme kõva käsi.


Kui suur on teie tiim? Kes sinna kuuluvad?

Hetkel on Redwallis 10 töötajat ja hulk kaastöö tegijaid / freelancereid. Otsime parasjagu juurde uut strateegi. Oleme loovjuhid, disainerid, arendusjuht, projektijuhid ja arendajad.

Näiteks Markus Kasemaa, meie partner ja loovjuht, on auhinnatud kunstnik ja veebidisainer, tema ateljee on meie kontori naabruses. Meie teine partner ning CTO Helari Palmiste on finantsgeenius ning hoiab kõigel silma peal. Mina olen arendusjuht Karen Burns, olen elanud nii Aafrikas kui Araabias ja töötanud varasemalt Hollywoodi filmide  produktsioonimeeskondades ("Kiired ja vihased 7", "Star Wars"). Nüüd kasutan neid kontakte, et Redwalli maailmale lähemale viia. Üks meie arendajatest - Heiko Helstein - on veebipoodide geenius ning peab ka ise ühte sellist igapäevatöö kõrvalt (Iluinglite veebipood roosa.ee).


Millised on veebitrendid 2014. a teisel poolel?

Nutiseadmete võidukäiku ei saa vist keegi takistada, seega peaks veebileht olema disainitud responsive lahendusena, mispuhul lehe suurus kohandub automaatselt ekraanile, millelt seda vaadeldakse ning ei ole tarvis luua eraldi mobiiliveebe. Meie ei näe responsive lahendust lisateenusena ja pakumegi seda tavalahenduste osana. Tänu nutiseadmetele muutuvad lehed ka lakoonilisemaks, neis on palju vähem teksti ning rohkem visuaali ja infograafikat. Selle asemel, et kirjeldada ettevõtte eelmise aasta tegevusi ja käivet tekstipõhiselt, tehakse seda järjest enam informeerivate ja ilusate tabelite ning graafikutega. 

Menüüd muutuvad ääretult minimalistlikuks - kuni ühe-lehe veebilehtedeni välja - peab neid ju olema mugav ka tahvli või mobiili pealt vaadata ning kümne osaga menüü on liialt mahukas sellistele ekraanidele.

Järjest enam levivad ka Eesti veebimaastikul scrollitavad veebilehed - parallaks kerimine, tulpades ja horisontaalis kerimine ning ka lõputult (jah!) kerivad veebilehed - püsivad kindlasti populaarsed. 

Kujundusest ja värvidest rääkides on ehk uuem trend monokroom - näiteks Qatar Airways’i uus mobiiliäpp on disainitud ainult nende firmavärvides - sirelililla. Teisest küljest on kasvamas ka paljude erinevate värvide koos kasutamine - hypercolour. Paljuvärviline veebileht ei pea olema silmadele kirju või inetu - pigem vastupidi, taoline lahendus töötab hästi just nn flat disaini puhul (Windows 8 stiilis kastikesed).

Kirjastiilide e fontide kasutamine on läbimas uuendusi, erinevaid kirjastiile võiks omavahel hoopis segada laheda efekti saamiseks. Üha rohkem kasutatakse ka suurt teksti - lugemise hõlbustamiseks ning kalligraafilisema teksti paremaks loetavuseks. 

Tänu minimalistlikumale disainile ja uutele retina-ekraanidele kasutatakse üha rohkem taustapildina galeriisid või videot mustrilise või ühevärvilise pinna asemel, st tervet brauseri pinda hõlmavaid super-kvaliteetseid fotosid või hoopis ettevõtet kujutavaid videomaterjale nende asemel.

Ja viimaks - tasub meeles pidada, et töökindlus on disain (performance is design) - mitte keegi ei viitsi oodata teie uue ja viimase trendi järgi treitud veebilehe laadimist, kui seal on ebaprofessionaalsete (odavate) tegijate poolt pandud üles pildid, kaunid fondid ja muud vidinad, mis avanevad kaua, kuna disain on optimeerimata. HTML 5 ja suurte piltide ning vähese teksti kasutamine võib tulla nii kasuks kui kahjuks, kõik oleneb disainerite ja teostajate kvaliteedist ja koostööst.

Siin on meie Pinteresti board koos inspireerivate minigaleriidega disaini ja tüpograafia ning ka muudel teemadel: www.pinterest.com/redwalld

Oleme kõikidest eelpool mainitud veebitrendidest hiljuti rääkinud ka oma uues blogis: Redwalli blogi.


Kas veebileht peab olema responsive? Millal seda on vaja ja kui suur osa veebist peab olema responsive?

Nagu eelpool mainitud, on nutiseadmete kasutajaskond järjest enam kasvav trend ning kui ettevõtted soovivad mitte ainult oma klientuuri laiendada, vaid olla neile ka igal ajal hästi kättesaadavad oma toodete ja teenustega, siis peavad nad mõtlema oma veebilehe responsive’ks muutmise peale. Ei kanna me ju iga päev kaasas läpakat, üha enam on taskus suure ekraaniga nutitelefon või väike tahvelarvuti - nende pealt ostetakse kõike alatest toidust kuni lennukipiletiteni.

Responsive veebi ei ole vaja suuri CRM või CMS süsteeme haldavatel ettevõtetel ja riigiasutustel, kus osa veebist võiks responsive lahenduse asemel hoopis veebi või mobiiliäpiga lahendatud olla.

Veebist ei pea tegelikult ju üldse mitte mingi osa olema responsive - aga need ettevõtted, publikatsioonid ja asutused, kes tahavad oma kasutajaskonnale lihtsalt kättesaadavad olla, ei saa sellest ei üle ega ümber.


Mis asi on adaptive veeb? Mis vahe on responsive ja adaptive veebil?

Siin ei tahaks väga tehniliseks minna, aga suurim sarnasus kahe meetodi vahel on see, et nad mõlemad lubavad veebilehti vaadelda nutiseadmete erinevate suurustega ekraanidel. Erinevus seisneb pigem selles, kuidas kumbki meetod paindliku tehnoloogia kasutajani toob. Responsive veebilahendus põhineb paindlikul ja voolaval raamistikul, mis sobitub ekraanile, samas kui adaptive veeb põhineb juba ettemäratud ekraanisuurustele. See tähendab seda, et responsive lahendus nõuab rohkem koodi ja programmeerimist, samas kui adaptive veebil on voolujooneline ja nn kihiline lähenemine, mis kasutab skriptimist abistamaks veebilehe erinevatele ekraanidele kohandumist. 

Responsive disain ja tehniline lahendus on siiski paremad veebilehe üleüldise väljanägemise ja voolavuse jaoks (samas adaptive disain on ka oluline osa responsive disainist endast). Kokkuvõtteks - nad käivad käsikäes ja usume, et vahetegmine kaob peagi ära ning kokku saabki kahest elemendist responsive disaini nime all tuntud lahenduste loomine. 


Kellele on teie teenused mõeldud?

Meie teenused on mõeldud ettevõtetele, kel on tarvis abi ja nõu järgnevates asjades: uut veebilehte, erilist ja silmapaistvat disainilahendust, uut logo, uut stiiliraamatut, 3D pilte (näiteks kinnisvaraveebide puhul) jne. Ootame ka kliente, kes on väsinud tänapäeva ultramoodsatest (ja sageli äravahetamiseni sarnastest) veebilahendustest, et saaksime oma kogemustega aidata ja luua kas huvitavad lisarakendused või kujundada just seda ettevõtet esile tõstvad disainielemendid. Meilt on tellitud veebilehtedele ka näiteks originaalillustratsioone ning loome ka äpi-laadseid originaalraamiga veebe, kus UX põhjalikult läbi mõeldud (nt www.artcol.ee).

Oleme oma pikaajalistele partneritele veebiosakonna eest - kuna loodud veeb hakkab kiirelt vananema ja enamasti ei ole kliendil mahti seda kaasaegsena hoida, ongi internet täis üle-eelmise põlvkonna veebe, mille linke ei julge müügiinimesed juba ammu enam jagada… või peavad iga kord vabandama, et “Meil on plaanis uuendada!”. Meie oleme proaktiivselt enda peale võtnud veebi pideva kaasaegsena hoidmise.

www.redwall.ee


Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused