(Sisuturundus) Adnet Media: 2014. aasta toob Skype’is reklaamimiseks uued võimalused

Intervjuu Adnet Media tegevjuhi Liis Pitkäneniga. Skype'i reklaamivõimalusi kommenteerivad Mediabrokeri digitaalmeedia suunajuht Kadi Buht ja Estraveli digiturunduse spetsialist Helena Parmask.

„Skype’is sponsoreerivad brändid oma klientide emotsioone. Me räägime killustamata pinnast, kus kasutajal ei saa jääda märkamata teie reklaam, sest te olete lihtsalt keset sisu. 2014. aastal ongi reklaamimaailma märksõnaks sisu – kliendid otsivad võimalusi, kuidas jõuda piltide ja videoga otse sisu keskele, eraldatuna muust mürast. Reklaamijad, see on teie võimalus!“ ütleb Adnet Media tegevjuht Liis Pitkänen.

Adnet Media on alates 2001. aastast Baltikumis tegutsev suurima reklaamivõrgustiku looja ja müügiesindaja. Eelmisest aastast esindab ettevõte lisaks teistele toodetele ka Skype’i reklaamimüüki. Ettevõtte tegevjuht Liis Pitkänen räägib, mis võimalusi Skype pakub ning millised uuendused on tulekul.

Miks reklaamida oma toodet Skype’is?

Küsiksin siinkohal, mida kasutajad päevad läbi Skype’is teevad? Nad jagavad oma emotsioone – nii tööalaseid kui ka personaalseid – läbi pisikese valge akna. Valge akna, kus pole midagi muud peale teksti ja sõprade-tuttavate piltide. Kujutleme nüüd, et teie bränd on seal kõige keskel: keset vestlust, kus arutatakse, mis filmi õhtul vaatama minna, millist elektripaketti valida või millises poes on jaanuaris parimad sooduskampaaniad? Mõelge, kui teie pakkumine oleks kogu selle jutuajamise keskel? Kas see jääks märkamata, kui hetkeks peatutakse uue lause kirjutamiseks? Kindlasti mitte! Skype’is on tooted ja teenused kasutajate kõige personaalsemate vestluste keskel - just seal, kus iga reklaamija olema peakski. See ongi põhjus, miks Skype’is end reklaamida.


Milliseid lahendusi Skype reklaamimiseks pakub?

Eesti turul saab Skype’i rakenduses reklaamipinnana kasutada kolme positsiooni. Kõige silmapaistvam on suur bänneripind Skype’i koduaknas, kus kasutaja näeb kõiki oma kontakte ja nende uuendusi. Teine võimalus on kuvada reklaami kõneaknas ning kolmas videokõne aknas. Reklaamiks saavad olla tavalised staatilised bännered kui ka avanevad ja videoformaadid.

Kes näeb reklaami Skype’is?

Reklaami näevad kõik, kes kasutavad igapäevaselt tasuta Skype’i. See tähendab Eestis igakuiselt keskmiselt 360 000 ning igapäevaselt ligi 160 000 sisseloginud kasutajat.


Milliseid uusi võimalusi ning tehnilisi lahendusi toob Skype’i reklaamidesse aasta 2014?

2014. aastast pakume hinnatundlikumatele klientidele näitamistepõhiseid standardpositsioone kõneaknas. Selle muudatusega on Skype’is reklaamimine paljudele klientidele senisest kättesaadavam.

Üks selle aasta uus tehniline lahendus on reklaamide suunamine soo, vanuse ja kellaaja järgi. Näiteks kui toode on mõeldud reklaamimiseks reedel kella 16-22 vahel meestele vanuses 18+, siis just nii me seda näitame. Eesti internetimeedias on veel tänaseni bännerreklaami soo ja vanuse järgi suunamine harvaesinev ning kindlasti üks Skype’i tugevaim eelis.

Peatselt loodame pakkuda ka reklaamivõimalusi mobiilsetes seadmetes, mille osakaal kogu Skype’i liiklusest on 12,5%. Toode peaks turule tulema selle aasta jooksul.


Kas Skype on mõeldud reklaamikanaliks ainult suurtele brändidele?

Kindlasti mitte! Alanud aastast on reklaam saadaval kõneaknas, mis on taskukohane kõigile. Ipsos MediaCT uuringu kohaselt on kasutajad kõige rohkem huvitatud Skype’i reklaamides nägema infot igapäevatoodete, meelelahutuse, tehnika ning reisimise kohta. Sellest tulenevalt on oodatud end reklaamima ka kohalikul turul pakutavad teenused ja tooted.


Kui palju maksab keskmine kampaania Skype’is?

Kasutusel on erinevad hinnastamismudelid ning seega sõltub kampaania eelarve kliendi võimalustest ja soovidest. Suurtele rahvusvahelistele kaubamärkidele, mille eesmärk on oma brändi reklaamida, pakume päevahinnaga suuremaid reklaamipindu. Väiksematele ja hinnatundlikumatele klientidele pakume näitamiste põhiselt standardpositsioone. Seega keskmine kampaania hind sõltub tegelikult kliendi kampaania eesmärgist ja rahalistest võimalustest.


Milliseid eksiarvamusi olete oma töös kohanud Skype’i kohta?

Vastupidiselt teistele reklaamikandjatele suureneb Skype’i kasutamine just jõulude ajal, aastavahetusel, sõbra-, emade-isadepäeval ja teistel pühadel kuni 20% võrra. Miks? Sest pühade ajal võtavad paljud inimesed oma lähedastega ühendust läbi Skype’i. See ongi parim ajastus kasutajaid tabada, sest just siis on nad avatumad ja neil on aega uut informatsiooni vastu võtta. Samuti ei lange nädalavahetusel Skype’i kasutamine, vaid lihtsalt kasutajaskond muutub, sest sellel ajal on seal vähem igapäevaselt arvutiga töötavaid kontoriinimesi ning rohkem teenindussfääri inimesi, kellel pole võimalik nädala sees arvutit kasutada. 


Kes on teie kliendid?

Skype’is reklaamimine on popp, seda kasutavad nii Eesti kui ka rahvusvahelised ettevõtted nagu EMT, Tallink, Canon, Eesti Loto, SEB Pank, Honda jt. Eelkõige meeldib klientidele, et korraga on nähtaval vaid üks reklaam, mida ei klikita kogemata – kui inimene Skype’is reklaamile vajutab, siis on tal pakkumise vastu tõesti huvi. Skype’is reklaamimine on teadlik valik, sest see keskkond on tugeva ja tuntud imidžiga.


Kuidas tulemusi mõõdate?

Tulemusi mõõdame nii meie kui ka kliendid oma süsteemides ning see ühine analüüs on meie igapäevatöö oluline osa. Mõjuvam on muidugi klientide tagasiside. Siinkohal tooksingi välja paari kliendi kommentaarid.

Mediabrokeri digitaalmeedia suunajuht Kadi Buht:
„Mediabroker on Skype'i reklaamilahendusi läbi Adnet Media kasutanud tänaseks edukalt mitmete klientide internetireklaami kampaaniates. Tooksime välja Tere reklaamikampaania Skype’is, kus kasutasime päisebännerit koduaknas kaks päeva. Tulemused näitavad, et päevadel, mil reklaam oli Skype’is üleval, jõudis kliendi lehele 1500 kasutajat ning kogu liiklusest moodustas Skype’ist tulijad 16%.  Skype’i reklaamilahendused on Eesti meediaturul väga eksklusiivsed ning sobilikud nii suuremateks brändingkampaaniteks kui ka igapäevatoodete reklaamimiseks. Nii meie kui ka klient jäime tulemustega väga rahule.“

 Estraveli digiturunduse spetsialist Helena Parmask:
„Estravel on tänaseks koostöös Adnet Mediaga juba mitmes kampaanias kasutanud Skype’i reklaamivõimalusi ning mul on hea meel tõdeda, et see töötab meie jaoks väga hästi. Keskmiselt oleme ühes kampaanias kasutanud Skype’is reklaamimiseks kolme tööpäeva ning bännerit koduaknas. Ühe kampaania raames on meie leheküljele jõudnud umbes 1000 unikaalset kasutajat. Keskmiselt veetis Skype’ist tulnud kasutaja meie lehel kaks minutit ning külastas keskmiselt kolme erinevat alamlehte. Julgen Skype’i reklaamivõimaluste kasutamist soovitada kõikidele suurematele ja väiksematele klientidele.“ 


Adnet Mediast

Adnet Media omanikud on 49% Ekspress Grupp ja 51% Adnet Media UAB. Eestis Adnet Medias töötab kuus inimest, kokku on Adnetis kolme riigi peale 30 inimest, kelle vahel käib igapäevaselt koostöö. Lisaks ostetakse sisse adtarget.me ja disainiteenust. Ettevõtte Baltikumi reklaamivõrgustikuga on täna ühinenud üle 900 veebilehekülje ning firma teostab ligi 2000 kampaaniat aastas.

Tutvu Skype’i reklaamivõimalustega Adnet Media kodulehel.

Küsimuste puhul võta julgesti ühendust!

Liis Pitkänen
liis@adnetmedia.ee 
533 01 221
www.adnetmedia.ee/lahendused/skype 

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Perton Ehitus otsib TURUNDUSSPETSIALISTI-PROJEKTIJUHTI

Perton Ehitus OÜ

01. märts 2018

Fazer Eesti otsib PAGARITOODETE TOOTEJUHT

Fazer Eesti AS

18. veebruar 2018