(Sisuturundus) Linna Ekraanid: klient ei pea maksma teenuse eest, mis sisse ei too

LED-reklaamidega tegeleva Linna Ekraanid OÜ projektjuhi Peeter Merivälja sõnul on Eesti välimeedia täna alles lapsekingades, kuigi turul on metsik potentsiaal – näiteks Stratumi uuringu järgi liiguvad inimesed Linna Ekraanide kuue LED-ekraani eest 24 tunni jooksul läbi 446 100 korda.

Kus teie LED-ekraanid asuvad, et neid nii palju rahvast näeb?

Loomulikult pole tegemist juhuslike reklaamikohtadega, vaid valitud on eriti suure liiklusega ristmikud nagu Tallinnas Kadaka-Tammsaare, Tondi-Tammsaare ning Endla-Tulika-Sõpruse ristmikud, Tartus Riia maantee-Turu tänava ristmik, Pärnus Papiniidu ristmik ning Rakveres Põhjakeskuse esine.

Lisaks asukohale on oluline ka reklaami asetus. Kui välireklaam bänner on tavaliselt teega risti ning ühel pool, on meie ekraanid paigutatud 45-kraadise nurga alla, tänu millele on reklaam kahest põhisuunast nähtav nii, et inimesel ei ole vaja isegi isegi pead keerata.


Miks peaks kliendid eelistama harjumuspärasele plakatreklaamile LED-reklaami?

Esiteks puuduvad LED-reklaamil trükkimise ja paigaldamise kulud ning nii on ka väiksema reklaamieelarvega tellijal on võimalus olla nähtav. Põhiline erinevus on see, et edastada saab liikuvat pilti, mis on oluliselt märgatavam ja eristuvam harilikust bännerreklaamist. Lisaks on reklaamimist võimalik alustada kohe, kui kliendil selleks soov tekib ning ise saab valida ka reklaaminäitamise intensiivuse. Klipi sisu saab vajandusel operatiivselt muuta ning ostetud aega saab kasutada korraga mitme reklaami edastamiseks.


Kes on teie kliendid?

Meie kliendid on kõik, kes soovivad oma tooteid või teenuseid innovatiivselt reklaamida. Oleme teinud lahendusi nii pisikestele söögikohtadele kui ka suurtele kauplusekettidele. Kuna LED-ekraan on liikuva pildiga reklaam, tõmbab see alati tähelepanu, seega saab sellele kulutatud reklaamiraha eest kindlasti rohkem kui tavalise tuules lehviva välibänneri eest. Samas ei maksa LED-reklaam sugugi välibänneritest rohkem, sest meie pakutav reklaam ei kuluta raha plakatite tootmiseks ja ülespanekuks ning me ei küsi eraldi reklaamimaksu.


Kas ekraanid tänavapildis liiklejatele ohtlikud pole?

Me oskame jälgida oma reklaamide tegemise ja esitlemise juures ohutust. Mujal maailmas on juhtunud tõesti, et väliekraanidele pannakse jooksma liiga pikad, lausa telereklaamidega sarnased klipid, mis võivad tekitada liiklusohtlikke olukordi. Tegelikult peavad olema välireklaamid üles ehitatud nii lihtsalt, et 10-sekundilise reklaamiklipi teisel sekundil oleks selge, kes ja mida reklaamib.


Kas LED-ekraanide reklaamid võimaldavad ka heliga klippe?

Võimaldaksid küll, aga meie seda ei paku. Esiteks asuvad ekraanid väga mürarikastes kohtades, nii et heli ei annaks reklaamile midagi juurde. Teiseks elavad ja töötavad seal piirkondades inimesed, keda võiksid reklaamide lisamüra häirida.


Kuidas on LED-ekraani reklaami näha tugeva päikesega või vihmasajus?

Me kasutame viimase tehnoloogia LED dioode mis tagavad ereda ja kvaliteetse pildi ka päikesepaistelise ilmaga. LED ekraanid sobivad eriti hästi just meie kliimasse, kuna enamus ajast on meil pime.


Kas reklaamid plingivad ööpäev läbi?

Ei, ja sellel on mitu põhjust. Esiteks liigub 95% ristmikel liiklevatest inimestest ekraanide eest läbi nende tööajal kella 7 ja 23 vahel. Teiseks pole mõtet öörahu ajal magavate inimeste akendesse reklaame vilgutada. Kolmas põhjus on energiasääst: kui reklaamidel niikuinii vaatajaid pole ja need pigem inimesi häirivaid, ei ole mõtet selleks elektrit ning meie ja klientide raha kulutada.


Milline on ideaalne LED-ekraani reklaam?

Tehniliselt on piiramatu, kui pikka klippi ja kui tihti näitame, aga ideaalne on umbes 10 sekundi pikkune klipp. Paljudele klientidele tundub alguses, et selle aja jooksul suuda ju midagi öelda, kuid tõde on, et kui esimese kahe sekundi jooksul ei suuda reklaam tarbijale midagi öelda, võib reklaamiraha mahavisatuks tunnistada. Tooksin siinkohal võrdluse veebibänneriga – kui see 2 sekundi jooksul potentsiaalset klienti ei kõneta, ehk et ei ole selge, mida reklaamitakse, siis see reklaam ei tööta.

Reklaamide tootmisel lähtume kehtivast reklaamiseadusest ning püüame alati oma kliente aidata oma kogemustest tulenevate soovitustega. Meie juurde tullakse nii valmisklippidega kui ka sooviga, et aitaksime midagi vahvat ja silmapaistvat luua. Üldjuhul on meie jaoks lihtsamgi ise reklaamiklipp vastavalt klientide ettepanekutele, pildimaterjalile ja animatsioonidele kokku panna, sest siis teame, et see vastab kõigile vajalikele tehnilistele- ja välireklaaminõuetele.

Hea LED-reklaamina tooksin MyFitness spordiklubi näite, mis oli 2010. aastal üks esimesi meie tehtud reklaame ning töötas algusest peale nii hästi, et täna reklaamib spordiklubi oma teenuseid kõigil meie ekraanidel kõigis linnades. Mõned aastad tagasi tegime toetuse korras reklaami Tartu Tammeka jalgpalliklubi mängudele ja vaatamata sellele, et neil oli kehv aasta, tõusis mängude külastajate arv tänu reklaamimisele 70% võrra.


Kui pikaks või lühikeseks ajaks klientidele LED-reklaamimist pakute?

Täna on miinimumajaks üks päev, mille jooksul saame pakkuda erineva intensiivusega reklaami näitamist – näiteks jookseb klipp sagedamini hommikul või õhtul. Kui juhtub, et reklaam on juba end tõestanud ning toode läbi või kontsert välja müüdud, saab koheselt reklaamiklipi näitamise peatada ning ülejäänud ilmumised saab ära kasutada juba järgmise kampaania ajal. Klient ei pea maksma teenuse eest, mis sisse ei too.


Millisena näete välireklaamide tulevikku?

Trend on pakkuda aina laiemalt LED-reklaame ning usun, et lähitulevikus asenduvad kõik headel kohtadel asuvad bännerid ekraanidega. Tänu ekraanidele ja GSM-uuringule võib tulevikus tekkida võimalus mõõta täpsemalt välimeedia tulemust ning monitoorida reklaami näinud inimesi. Vaikselt tehakse neid uuringuid juba praegu, näiteks mõõdetakse, kui palju inimesi igapäevaselt ekraani alt läbi sõidab ja kõnnib. Seda saab mõõta ainult selliste inimeste puhul, kes samal ajal midagi telefoniga teevad – räägivad, sõnumineerivad, surfavad või kuulavad muusikat. Võimalik, et tulevikus saame tänu GSM-uuringu tehnoloogiale andmeid ekraanide mõjupiirkonnas liikuvate erinevate sihtgruppide kohta, tänu millele on võimalik reklaami täpsemalt sihtida.


Palun tutvusta lõpetuseks paari sõnaga Linna Ekraanid OÜ-d.

Eesti kapitalil põhineva välimeediaettevõtte Linna Ekraanid OÜ taga seisab neli head sõpra, kes 2007. aastal hakkasid tegelema linnapilti ülespandavate LED-ekraanide maaletoomisega. Väga hea kogemuse andis oma äriga tegelemine 2008. ja 2009. aastal. Ligi kuus aastat toimetasime ettevõttes neljakesi, kusjuures keegi meist pole reklaamitaustaga. Arvan, et just see annabki meie tegemistele ja reklaamidele värske lähenemise. Alates tänavu juunist ühines meiega Ekspressi Grupi pikaajaline müügiinimene Andre Aaspere, kuna täna tunneme, et ei jõua enam muude toimetuste kõrval ise müügitööga tegeleda, vaid anname selle töö inimese kätte, kes on seda pikka aega edukalt teinud.

Lisainfo:
Peeter Merivälja
 +372 529 1606
 peeter@linnaekraanid.ee
www.linnaekraanid.ee

 

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused