(Sisuturundus) Meedium Marketing: klikkide arv ei näita tulemust, vaid kulu

Intervjuu Siiri Odeni ja Fred Koppeliga veebiturundusagentuurist Meedium Marketing.

Best Marketingis ilmus hiljuti artikkel, mis kirjeldas Google’i ja Facebook’i turunduse osakaalu kiiret kasvu Eestis. Täpsema ülevaate Google’i reklaamikanalite toimivuse kohta annavad Siiri Oden ja Fred Koppel Meedium Marketing OÜ-st.

Kõigepealt – kes te olete ja millega tegelete?

Meedium Marketing on 2009. aastal asutatud Tartus asuv veebiturunduse agentuur. Meie põhitegevus on algusest peale keskendunud Google’i otsingumootoriturundusele. Alates 2011. aastast oleme üks vähestest Google’i ametlikest partneritest Eestis ja tegeleme Google’i turunduse, tehnilise turunduse ning call-to-action teenustega.

Peame oluliseks ka maailmaparanduslikku tööd. Oleme küll reklaamiettevõte, aga meie koostatud reklaamid ei ilmu tänavanurgal ega postkastis, vaid aitavad inimesel leida selle, mida ta otsib ning müüjal jõuda müügini minimaalsete kuludega.


Kuidas teil läheb?

Kasvame iga päevaga. Küsimus pole vaid selles, et kliendibaas pidevalt suureneb. Pigem valime oma kliente päris hoolikalt. Töömahtusid kergitab peamiselt peaaegu iga nädal Google’i poolt pakutud reklaamivõimaluste suurenemine. Seega saame olemasolevatele ja uutele klientidele pakkuda järjest paremat valikut täpselt sihitavaid reklaamikampaaniaid, aidata neil olulisel määral parandada Google’i reklaami toimivust, suurendada müügieesmärkide täitmist ning kasvatada nende oskusteavet. Google’i ametliku koostööpartneri ja sertifitseeritud agentuurina haldab Meedium Marketing hetkel aastas üle miljoni euro väärtuses reklaamikampaaniaid. Seega võib öelda, et oleme Eesti juhtiv Google AdWordsile spetsialiseerunud agentuur.


Mis on AdWords ja kuidas see toimib?

Google AdWords klikipõhise reklaami näol on tegu ühe efektiivseima reklaamiliigiga, kus reklaam jõuab vaid nendeni, kes tootest või teenusest huvitatud võiks olla, minimeerides seega liigse reklaamimüra. Adwords kampaaniaid saab korraldada täpse ajastusega ja suunata nii keele- kui ka regioonipõhiselt üle maailma.

Süsteem on lihtne – iga otsingu korral osaleb sinu reklaam reklaamikoha oksjonil, kus Google’i paika pandud kriteeriumite kohaselt võidab kõrgemate parameetritega reklaam kõrgema koha. Seadistada saab maksimaalse klikihinna, mida oled nõus kliki eest maksma, ent reaalne klikihind selgub oksjoni käigus. Siiski ei ületa klikihind kunagi seadistatud maksimumi. AdWordsi saab pigem vaadata elementaarse liikluse suunamise kui ajutise kampaaniana. AdWordsi saab kasutada kui bränditurunduse kanalit, ent see pakub ka mõõdistamist call-to-action meetodil.


Mis teeb teie teenuse eriliseks?

Võrreldes traditsiooniliste kanalitega võimaldab veebiturundus kõiki online-tegevusi mõõta. Selles peitub tohutu potentsiaal ja võimalus kampaaniate analüüsi teostada majandusliku tulemuse järgi – mõõdame alati tulusust, sest klikkide mõõtmine on sama mis kulu mõõtmine.

Meie poolt pakutava AdWords teenusega tugineme ettevõtte, toote ja reklaamikampaaniate varasemale ajaloole. Võtame kampaania juppideks, aitame välja valida parimad märksõnad ja reklaamtekstid ning määrata kõige kasumlikumad sihtturud. Sellist metoodikat kasutades oleme saavutanud oma klientidele kuni 20-kordset kokkuhoidu. Seega võib öelda, et ka iga väikesema reklaami-eelarvega klient, kes soovib AdWordsi kasutada, saab meie tegevusest kasu.


Mis on suurim viga, mida internetis reklaamijad kipuvad tegema?

Ehkki Google’i otsingumootorireklaam peaks olema jõukohane korraldada igaühele, on tegelikkus teine – suur osa algaja poolt korraldatud kampaaniatest raiskavad suures koguses raha. Google Adwords on arenenud üsna keerukaks süsteemiks, mille funktsionaalsuse tundmaõppimiseks kulub iseseisvalt väga palju aega. Sageli tehakse valesti korraldatud kampaaniatest ka valesid järeldusi, või veel hullem – järeldusi ei tehtagi ning „tulistatakse puusalt“.

Mistahes AdWords kampaania korraldamisel on kriitilise tähtsusega kasutada paralleelselt tasuta Google analüütikatööriista Google Analyticsit. Ühendades AdWordsi ja Analyticsi fuktsionaalsuse on võimalik saada ülitäpset tagasisidet ja see info ongi suuresti võtmeteguriks positiivse rahavooga kampaaniate korraldamisel.


Kas veebiturundus ilma Analyticsita on mõttetu?

Ei, see pole täiesti mõttetu, kui ettevõtte fookus on kitsas ja keskendutakse vaid ühele eesmärgile. Samas, veebitegevust mõõtmata ei ole võimalik aimu saada ka tegelikust ROI-st, ehk kui palju saadakse kulust tuluna tagasi, ning kampaaniate tervikliku tulemuslikkuse hindamine, järelduste tegemine ning uute plaanide kavandamine ei ole täielik.


Mis soovitusi annaksid ettevõtetele, kellel on küll reklaamisoov, aga kedagi palgata ei jõuta?

Katsetage, mõõtke, tehke järeldusi, katsetage uuesti. Olulisim on see, et ei tohi mõõta klikke, vaid müüki, ei tohi mõõta klikihinda, vaid turunduskulu müüki. Eesmärk ei tohiks kunagi olla kliki saamine – see on ju kulu. Tulu saamise mõõdikud on seotud ärilise tuluga, näiteks: ost, päring või kontakti saamine.

Kui teil tekkis küsimusi, vastame neile meelsasti: www.meedium.ee

 



Intervjuu avaldamist toetas: Meedium Marketing 

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

OMNIVA otsib SOTSIAALMEEDIA JUHTI

Eesti Post AS

23. november 2018